Innhold er ett av de elementene som får minst oppmerksomhet i markedsarbeidet. 

Synd, for innhold har mange fordeler: 

  1. Når potensielle kunder besøker nettsiden din, leser et nyhetsbrev eller følger deg på LinkedIn er det alltid innholdet som er viktigst! 
     
  2. Godt innhold staker ut retning, tiltrekker kunder, øker salget og hever kundetilfredsheten.
     
  3. Godt innhold skaper fremdrift og leselyst enten det er på web eller trykk.
     
  4. På web er innhold ett av de elementene som gir størst effekt for minst investering.
     
  5. Innhold er tekst, bilder, design, fargevalg, bildetekster, metadata for Google, nyhetsbrev, poster på sosiale medier, intranett, produktbeskrivelser osv. osv.
     
  6. Det sies at et bilde sier mer enn tusen ord. Det er bare tull. Et (godt) bilde kan si mer enn tusen ord, men som regel sier det mindre. Godt innhold trumfer bilder, gang på gang.
     
  7. Godt innhold er god service. Og god service er den beste markedsføringen som finnes.

Godt innhold er med andre ord sabla bra!