Ghostwritere som Arne Scheie, Unni Lindell og Per Heimly pimper Finn-annonser.

De siste ukene har jeg brukt mer tid enn ellers på Finn.no (jakter etter brukte kontormøbler og whiteboard). Og er det noe som irriterer er det mangelfull annonseinformasjon. Jeg vil vite høyde, bredde, dybde, merke og farge. Og jeg vil se bilder. Både nærbilder og miljøbilder.  

Hos Finn legges det ut 75.000 torget-annonser hver uke, og i 2014 ble det lagt ut dobbelt så mange privatannonser på FINN torget som året før.

- Vi ønsker å hjelpe nordmenn med å nå frem til så mange potensielle kjøpere som mulig, og det er utrolig hva små grep kan gjøre for å løfte annonsen flere hakk, sier Finn i en pressemelding.

Her fra annonsen som ble pimpet av Arne Scheie:

En fabelaktig dag for anskaffelse av et par FANTASTISKE og UBRUKTE Adidas fotballsko, som selges av en litt mindre fantastisk (og en litt mer brukt) fotballspiller fra Langesund. I motsetning til selger har skoene et stort, men hittil uforløst potensial, og de befinner seg i vakre Langesund!!

Selv om annonsene fikk veldig mange visninger, sies det ikke noe om selgerne fikk solgt produktene sine raskere eller til høyere pris.

Men det er både et artig og interessant prosjekt som viser at godt innhold er viktig for å øke rekkevidden av alle typer produkttekster.