21. Februar - 2015
Det siste året har jeg jobbet som kommunikasjonssjef i oljå. Jeg har sett mye, lært mye og tenkt mye. Nå gleder jeg meg til å ta fatt på Godtinnhold igjen.
Jeg jobber fortsatt for Halvorsen Group, men nå som frilans webredaktør.
I Godtinnhold skal jeg være et enmanns markedsorkester som hjelper bedrifter og organisasjoner med å lage brukervennlige opplevelser for web og trykk.
Les mer om meg og Godtinnhold
Som tidligere ligger min hovedkompetanse innen tekst, innhold og digitale brukeropplevelser. Men fremover kommer jeg til å skifte profil noe, og ta mer ansvar for kunder sin totale kommunikasjon.
Det siste året har særlig gitt meg en sterkere formening om hva slags markedskommunikasjon B2B-bedrifter har behov for og kan dra nytte av.
I motsetning til i konsumentmarkedet tar salg i bedriftsmarkedet mye lengre tid, og profesjonelle innkjøpere bruker andre kanaler enn personer som skal kjøpe noe til seg selv.
Som rådgiver og konsulent hjelper jeg organisasjoner med å:
- Planlegge strategisk og taktisk markedskommunikasjon
- Skrive, produsere og vedlikeholde kommunikasjonsmateriell
- Lage nettsider, intranett og apper som scorer høyt på brukeropplevelse og brukervennlighet
Og så har jeg begynt å blogge.
Tanken med bloggen er å dele tips og triks, vise frem gode eksempler og skrive litt om hva jeg tenker om markedsføring og kommunikasjon.
Men kanskje viktigst: gjennom bloggen vil potensielle kunder forhåpentligvis bli litt bedre kjent med meg. Hvis du ser hvordan jeg tenker og jobber, tror jeg at vi blir en bedre match når vi skal jobbe sammen.
Jeg kommer ikke til å ha kommentarfunksjon på bloggen, men jeg håper du tar kontakt med meg på Twitter eller på e-post. Jeg svarer også på telefon 988 37 533.
— Kristian
PS: Jeg vil benytte anledningen til å si tusen takk til Petter Sømme som har designet og programmert denne nettsiden for meg! De siste fem årene har jeg laget mange nettsider sammen med Petter. Jeg håper det blir mange flere, for bedre webfyr finnes ikke!