09. April - 2015
Møterommet, tenkerommet, praterommet
Min erfaring er at møterommet oftest brukes til å snakke sammen, tenke, oppdatere, finne nye løsninger og muligheter.
Men hvorfor er vanlige møterom laget for krangling og forhandlinger?
Gode møterom øker samarbeid og produktivitet. Rommene kan bidra til å skape arbeidsmiljøer som hjelper ansatte og bedrifter med å lage nye produkter og løsninger. Det sier Kelly Robinson som har designet kontorene til Aribnb og Soundcloud.
Slik ser vanlige møterom ut:
Sånn kunne det sett ut
Tenk hvis du møtte kollegaer, kunder og samarbeidspartnere på slike møterom:
Og slik brainstormet Steve Jobs med Next-teamet i 1985. 20 minutters dokumentar:
Anbefalt møteromslesing:
- Basecamp sine kontorlokaler i Chicago
- Get the Most Out of Your Space - Secrets from The Designer Behind Airbnb and SoundCloud
- 22 Gorgeous Startup Offices You Wish You Worked In