Møterommet, tenkerommet, praterommet

Min erfaring er at møterommet oftest brukes til å snakke sammen, tenke, oppdatere, finne nye løsninger og muligheter.

Men hvorfor er vanlige møterom laget for krangling og forhandlinger?

Gode møterom øker samarbeid og produktivitet. Rommene kan bidra til å skape arbeidsmiljøer som hjelper ansatte og bedrifter med å lage nye produkter og løsninger. Det sier Kelly Robinson som har designet kontorene til Aribnb og Soundcloud.

Slik ser vanlige møterom ut:

Standard møteromsmøblement. Her fra Aj og Gerdmans.

Sånn kunne det sett ut

Tenk hvis du møtte kollegaer, kunder og samarbeidspartnere på slike møterom:

Her har Monocle redaksjonsmøter.

Møterom hos Airbnb

Sofa kontor

Møterom hos Square

Og slik brainstormet Steve Jobs med Next-teamet i 1985. 20 minutters dokumentar:

Anbefalt møteromslesing: