Vær litt mystisk og utilgjengelig. Ikke prat i vei om deg selv, og vær rolig i alle situasjoner.

De kule gjør ikke så stort nummer av seg selv.

De skriker og hoier ikke.

De er for det meste ganske stille

De er cool as ice.

De kule har en aura av noe som mange vil ha en del av.

Andre mennesker graviterer mot de kule.

Slik som Fonzie hadde det:

Fonzie

Be cool!

Jeg tror mange virksomheter kunne tjent litt på å være kule.

Det går en historie om «Stig og Stein Radiobyrå», som var Nordens største radioreklamebyrå på 90- og 2000-tallet. Da de startet kunne de ingenting om radioreklame, men spurte seg selv; Hva kjennetegner de beste? Jo, de beste var dyrest og utilgjengelige. Så Stig og Stein skrudde prisen opp og satte navnet sitt på en liten ringeklokke.

Everybody be cool, this is marketing:

  • Bruk så få ord som mulig
  • Ha en powerpoint med bare 10 slider
  • Skriv bare én setning på hver slide
  • Reduser logoen i e-postsignaturen til 1/3-størrelse (det kan gjøre underverker for signaturfeltet)
  • Lag noe, gjør noe, si noe som vekker nysgjerrigheten hos kundene dine
  • Du trenger ikke ha side opp og side ned med tekst på nettsiden din

Peace out!

----------------

Har du spørsmål, innspill, tips eller tricks?
Gi meg en lyd på kristian@godtinnhold.no eller på Twitter @ktmarthinsen