08. juni - 2016
B2B-nettsider må tilpasse innholdet til flere forskjellige målgrupper.
Det er én av hovedforskjellen Norman Nielsen Group finner når de analyserer hvordan B2B-nettsider brukes.
Her får du den korte versjonen - mye lengre og grundigere finner du her
Difference 1:
Content Must Support Long Purchase Decisions
Tilby godt innhold som artikler, white papers og kundereferanser for å støtte opp om lange innkjøpsprosesser.
Difference 2:
Integration, Compatibility, and Regulatory Information Needs to Be Clear
Mange B2B-innkjøp består ikke av enkelstående produktkjøp, men som deler til større systemer. Beskriv hvordan dine løsninger passer inn i andre økosystem. Mange organisasjon har også strenge krav til standarder, så tilby detaljert informasjon dersom dette er tilfelle hos dine kunder.
Difference 3:
Content Should Speak to both "Choosers" and "Users"
I B2B-innkjøp er det som regel flere mennesker som deltar i kjøpsprosessen, og de har ofte forskjellige roller. Det er noen andre enn de som skal bruke produktene som kjøper dem inn, og du må tilby relevant innhold for begge parter.
Difference 4:
Complex Pricing Requires Realistic Scenarios
Veiledende priser er ikke alltid så lett i B2B. Men B2B-kunder er like prissensitive som B2C-kunder. Så langt det lar seg gjøre - vis priser på nettsiden.
Difference 5:
Speak to Different Customer Segments and Scales of Businesses Without Alienating Audiences
B2B-bedrifter er alt fra små familiebedrifter til store konsern. Noen ganger kan det være lurt å differensiere på kundesegmenter og/eller bransjer, men vær forsiktig.
Trenger du hjelp med innhold på dine nettsider?
Ta kontakt
Mer om B2B:
Dette leter kunder etter på B2B-nettsider